Araç Kullanırken Fren Yaparsak Durma Mesafesini Nasıl Ayarlayabiliriz?

FREN MESAFESİNİN ETKİLEYEN FAKTÖRLER
  Hız
  Yolun Eğimi
  Yolun Yüzeyi
  Lastiklerin Diş Profili (Kışın En Az 3 mm Olması Önerilmektedir Yazın en Az 1.6 mm Olmalıdır)
REAKSİYON MESAFESİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
  Trafiğe konsantrasyon
  Taşıtın hızı
  Sürücünün yaşı

HIZINIZI İKİ KAT ARTIRIRSANIZ DURMA MESAFESİ NE KADAR ARTAR
Örneğin Hızınız 35 km/h ise 15 m. Mesafede Durabilirsiniz, Hızınızı 70 km/h’e Çıkardığınızda ise 60 m’de Durabilirsiniz.
FREN MESAFESİNİN UZUNLUĞU
Aracın Seyir Hızı, Yolun Yüzeyi ,Fren Sisteminin Durumu ,Lastik Diş Profili (Kışın 3 mm.’den Yazın 1.6 mm’den Olmaması Önerilir) ,Yolun Eğimi ,NOT: (Aynı hızlarda Asfalt ve Toprak yollarda durma mesafesi farklıdır)
YOLUN EĞİMİ VE FREN MESAFESİ
İniş Eğimli Yollarda Daha Uzun Bir Frenleme Mesafesine Gerek Duyulur Aracın Ağırlığı ve Hacmi de Olumsuz Etkiler Bu Nedenle İnişler Çıkılan Vitesle Olmalıdır Çıkış Eğimli Yollarda Frenleme Mesafesi kısalır.
FREN MESAFESİNİN ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Stabilize, Sathi Kaplama, Beton Asfalt Gibi Değişik Yol Kaplamalarında Lastiklerin Sürtünme Katsayısı Farklıdır Herhangi Bir Nedenle Asfalt kaplamadan Başka Tip Yüzeyli Bir Kesime Geçmeniz Gerekirse Frenleme ya da Yavaşlamayı Asfalt Üzerinde yapın Lastiklerin de Fren mesafesini Etkiler Diş Derinliği 1.6 mm.’nin Altına İnmesi Her Tekerlekte Farklı Desen İzinde ya da Ebatta Lastik Olması Fren mesafesini Olumsuz Etkiler
UNUTMAYINIZ :Fren Sistemi Her Zaman Bakımlı Olmalıdır. Bunlara Göre Fren Mesafesini Ve Durma Drumlarını Kontrol Altına Alabilirsiniz.